28.3.11

Itämeripuolue on hyvällä asialla.

Taivaan ja Baltic Sea Action Groupin yhteistyö jatkuu kampanjalla, jossa massamedian ja sosiaalisen median kautta pyritään vaikuttamaan kansanedustajaehdokkaisiin ja Itämeren tulevaisuuteen. 
Tohina alkoi tänään radiossa, televisiossa ja Facebookissa.




Itämeripuolue perustettiin, jotta kansanedustajaehdokkaat, puoluekannasta riippumatta voisivat osoittaa välittävänsä yhteisen meremme ja tilasta ja tulevaisuudesta. Ennen kuin annat äänesi, tarkista kuuluuko ehdokkaasi Itämeripuolueeseen. Mikäli kuuluu, se tarkoittaa sitä ettää ehdokkaasi on tehnyt sitoumuksen, joka löytyy täältä http://www.bsag.fi/

Itämeripuolueeseen ei liitytä tyhjiä jorisemalla. Siihen päästään vain sitoumuksen  kautta. Allit, kivinilkat, hylkeet ja silakat ovat hyvällä asialla.

Täällä pääset testaamaan oman itämeripersoonalisuutesi:www.facebook.com/itameripuolue

11.2.11

Hukkasen kauppareissu.

Maamme johtava lonkerobrändi jatkaa itse viitoittamallaan tiellä, pystyttäen aurausmerkkejä raivaamattomaan korpeen nimensä velvoittamalla tyyneydellä. Ja oli luonnollisesti suuri kunnia suunnitella maailman suurin lonkeropakkaus.

19.1.11

Klikkaa.fi



Klikkaa.fi tekee nettisivuja. Me teimme heille filmin. Parin viikon päästä nähdään, kannattiko. Täällä ainakin ollaan sitä mieltä, että kannattipa hyvinnii.

13.1.11

Kuukauden aikkarimainos tehtiin Taivaassa



Armotonta menoa. Mustat kissat iskevät kuin miljoona volttia.Kuukauden aikkarimainos -kisa on yhteistyökuvio Aikakausmedian, Mainostajien Liiton sekä M&M -lehden kanssa. Mandatumin sarvista härkää -tyyppinen itsevarmuus on huomattu myös ulkomainonnan puolella. Mittaustulokset ovat hyviä ja Taivaan tekemän mainonnan hyötysuhde kunnossa, niin kuin pitääkin. Pysykää mukana, lisää on tulossa.




7.1.11

Voltti kiepillä.




(Eli asioiden tekeminen tyylillä)

Tylsän asian tekeminen tyylillä on kiinnostavampaa
kuin mielenkiintoisen asian tekeminen ilman tyyliä.


Viestintä vaatii usein kiteyttämistä. Mikko Männistö osuu luovan työn tekijän sieluun harmonisen tyylikkäästi, kuin japanilainen jousiampuja.




16.12.10

Helsingin yliopistolle ja Taivaalle syksyn Pahvi





Tuomaristo valitsi Helsingin yliopiston ”Älyllistä elämää” -ilmoituksen Syksyn 2010 Pahvi-ilmoituskilpailun parhaaksi. Pahvi-kilpailun järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto (MTL) ja Helsingin Sanomat neljännesvuosittain. Syksyn Pahvin shortlistalle nousi 8 ilmoitusta. Kilpailussa olivat mukana kaikki heinä-, elo- ja syyskuussa Helsingin Sanomissa julkaistut ilmoitukset.

Tuomaristo perusteli valintaa seuraavasti:”Toteutus pysäyttää ja innostaa lukemaan lisää. Tämä toimii. Ilmoitus on hieno kuvan ja tekstin liitto. Runsas teksti on hyvin kirjoitettu ja sillä on merkitystä. Kokonaisuus on kauniisti taitettu.”

www.helsinki.fi/insight

Helsingin yliopisto ylitti ensimmäisen tavoitteensa.




Helsingin yliopisto käynnisti Helsinki Insight varainhankintakampanjansa maaliskuussa 2010 yliopiston 370-vuotispäivän yhteydessä. Tavoitteena on kerätä vuoden 2012 loppuun mennessä yliopiston tulevaisuusrahastoon 20 miljoonaa euroa, joista 10 miljoonaa euroa tänä vuonna. Nyt koossa on jo 10,5 miljoonaa. Viimeisimpänä tukijana joukkoon liittyi tänään Jane ja Aatos Erkon säätiö miljoonan euron lahjoituksellaan. Taivas onnittelee ja lupaa omalta osaltaan paiskia töitä maailman parhaaksi ensi vuonnakin. Kampanjasaitti löytyy täältä: www.helsinki.fi/insight


9.12.10

BSAGlle ja Taivaalle joululahja Eurobestistä.



Taivaan ja BSAGn (Baltic Sea Action Group) jo kertaalleen Cannesin kultaisella leijonalla palkittu Baltic Sea Action Summit palkittiin Eurobestin pr-sarjassa pronssilla. Kyseessä on Euroopan suurin mainos- ja markkinointialan kilpailu ja siihen osallistui tänä vuonna 4339 työtä 37 maasta. Hyvää ja lämmintä joulua kaikille teille, jotka rakastatte ihanaista Itämertamme.

http://www.eurobest.com/winners/2010/pr/index.cfm?award=4

Jaakko Veijola AD:ksi Taivaaseen







AD Jaakko Veijola siirtyi Suunnittelutoimisto Taivaaseen. Veijola on työskennellyt aikaisemmin mm. PHS:ssä ja Bob Helsingissä, jossa hän oli tekemässä mm. Saarioisen, Leiraksen, Sampo Pankin, Koffin ja Karhu-oluen mainontaa.
 "Olen todella innostunut uusista haasteista. Taivaan DNA:ssa kiehtoo hyvin poikkitieteellinen tapa tehdä markkinointia. Suunnitteluprosesseja lähestytään kokonaisvaltaisesti ja tuloksena on hallittua ja korkealaatuista jälkeä. Koska oma vahvuuteni on kommunikaation kehittämisessä, uskon laajentavani osaamistamme sopivalla tavalla”, Veijola sanoo.
 Mainostyön ohella Veijolalla on ollut Kiasmassa kaksi taideprojektia ja opettanut markkinointia Aalto-yliopistossa. Hänen mukaansa tulevaisuudessa menestyvät yritykset, jotka uskaltavat itse osallistua markkinointiinsa.
 ”Ihannetapauksessa asiakasorganisaatio on läpinäkyvä ja karismaattinen. Menestystä ei rakenneta irrallisilla kampanjoilla vaan keskustelevalla ja pitkäkestoisella yhteistyöllä. Mielestäni Taivaalla on aina ollut erityinen kyky tehdä asiakkaistaan isompia.”
Jaakko Veijola pitää blogia osoitteessa: creativeblock.fi
 





3.12.10

33 000 and counting. Jet Li shows support to our campaign.



Over 33 000 reactions have been counted so far and now we have Jet Li with over 4,1 million Facebook fans on board. As a survivor of the 2004 Indonesian tsunami, Jet Li knows first hand how critical it is that hospitals withstand disasters and continue to provide life-saving services to people in their hour of need.

Very exciting to see where that will take the campaign. More interesting action going on in Indonesia soon… But more about that later!



http://www.facebook.com/clickabrick?v=app_118205574899590&ref=ts