10.6.11

E - Hän elää!


Suunnittelutoimisto Taivaan suunnittelija Jaakko Veijolan vapaa-ajan ansioita esitellään perjantain Helsingin Sanomien mediasivuilla. Helsingin Sanomat varoittaa jutussaan toimittajia Veijolan luomasta fiktiivisesta kylttitehtaan johtajasta Eeli Kuopasta. HS kertoo Hämeen Sanomien julkaisseen 3. huhtikuuta Kuopan muistokirjoituksen, jossa johtajan muun muassa väitetään soitelleen aamuisin Helsingin yliopiston suomen kielen laitokselle kysyäkseen kielineuvoja kyltteihinsä. Nekrologi kertoo, että johtajan hautakiveen hakattiin teksti "Sulkekaa ovet! Stäng Dörrarna!".

Kuopan elämänvaiheet muuttuvat yhä värikkäimmiksi muun muassa Kirkkonummen Sanomiin ja Länsi-Uusimaahan lähetyissä – toistaiseksi julkaisemattomissa – muistokirjoituksissa.
Veijola vakuuttaa Helsingin Sanomille, että hänen "käsitetaideteoksensa" tarkoituksena ei ole huijata lehtiä eikä loukata muistokirjoitusten kirjoittajia. Veijola kertoo kirjoittaneensa noin 40 muistokirjoitusta.

"Nekrologista voi saada kurkistusreiän koko suomalaiseen yhteiskuntaan. Ne ovat myös lehtien positiviisimpia juttuja. Se kiehtoo minua", kertoo Veijola HS:lle.

Tämä on lainaus Markkinointi&Mainonta -lehden jutusta, jonka on kirjoittanut Anna Juvonen. Eeli Kuoppaan kannattaa tutustua. Kuolema kertoo aina elämästä.

8.6.11

HK ja Taivas ovat aloittaneet yhteistyön.



HK Ruokatalo on vaihtanut HK-brändin mainostoimistoa ja valinnut uudeksi yhteistyökumppanikseen Taivaan.Mainostoimistovaihdoksella yhtiö haluaa vahvistaa otettaan markkinointiviestinnän strategioissa sekä tuotemerkin kokonaisvaltaisessa hallinnassa.

Taivas-konserniin kuuluva Kuulas Millward Brown luo tukevan perustan tuleville markkinointiponnistuksille eri medioissa.